Оприлюднення агітаційних матеріалів/ політичної реклами у засобах масової інформації (ЗМІ) – це одна з законних форм передвиборної агітації кандидата у депутати парламенту України, на міського/ сільського/ селищного голову, у депутати місцевих рад. Така діяльність має на меті спонукати виборців голосувати або не голосувати за певну особу/ партію. Здійснюється вона шляхом всебічного обговорення ділових, політичних, особистих якостей визначеної особи, політичних програм.

Будь-які відхилення від вимог закону щодо розміщення агітаційних публікацій у ЗМІ несуть у собі загрозу репутаційної шкоди для кандидата або навіть скасування реєстрації. Вкрай важливо тримати цей напрям передвиборчої кампанії під суворим контролем. Юридична фірма Astarta надає широкий спектр фахових послуг у сфері виборчого права, зокрема – забезпечує перевірку публікацій для ЗМІ своїх кандидатів.

Наша команда готова долучитися до вашої передвиборчої кампанії на будь-якому етапі. Але радимо вам не зволікати зі зверненням до юристів. Ще до збору документів на реєстрацію ми проводимо консультування кандидатів з питань практичного застосування виборчого законодавства. Деякі потенційні ризики для клієнта набагато легше попередити, ніж потім протистояти потужному інформаційному натиску з боку опонентів.

 

Експертиза угод зі ЗМІ

Згідно з положеннями закону № 4061-VІ «Про вибори народних депутатів» від 17 листопада 2011 р. та закону № 595-VIII «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 р., агітаційні матеріали в ЗМІ публікуються на підставі угоди, де сторонами виступають:

  1. Кандидат/ партія, місцевий осередок партії.
  2. Редакція (видавець) друкованого ЗМІ.

 

Публікація здійснюється в межах коштів виборчого фонду згідно з попередньо встановленими розцінками. Якщо угода не укладена, переказувати кошти на рахунок редакції та публікувати агітаційні матеріали забороняється.

 

Допомога клієнтам юристами нашої фірми передбачає:

  •   Комплексний аналіз безпечного та ефективного використання медіа-ресурсів
  •   Підготовку проектів та супровід укладення договорів зі ЗМІ
  •   Перевірку інших угод на виготовлення/ розміщення агітаційних матеріалів

 

Варто пам’ятати: виборчкоми мають право здійснювати контроль за наданням друкованих площ. Редакція в будь-який момент зобов’язана подати інформацію у відповідь на офіційний письмовий запит виборчкому. Включно, це можуть бути копії угод, платіжних документів, безпосередньо самих публікацій.

 

Правова оцінка агітаційних матеріалів

Наша команда фахівців має за плечима чималий досвід супроводу передвиборчих кампаній у Києві та інших містах країни. Ми можемо виокремити найбільш поширені помилки та зловживання осіб, які балотуються на виборні посади. Саме тому наша допомога мінімізує ризики для клієнта, а також дозволяє ефективно реагувати на порушення закону з боку опонентів.

Контроль за агітаційно-друкованими матеріалами здійснюється на базі положень розділу VIII закону № 595-VIII та розділу IX закону № 4061-VІ. Враховуються обмеження стосовно передвиборчої агітації. Передусім, законодавство забороняє журналістам агітувати за/ проти кандидата/ партії у матеріалах (статтях, інтерв’ю, інших дописах), не обумовлених угодами з редакцією. Перевірка матеріалів ЗМІ фахівцем включає пошук подібних порушень. Також за потреби виявляються та оскаржуються завідомо недостовірних відомості про клієнта.

Юридична підтримка дає змогу долучати ЗМІ до передвиборчої кампанії з максимальною користю!