Юридична фірма Astarta пропонує послуги правового супроводу виборчої кампанії кандидата, що сприяє мінімізації ризику скасування реєстрації кандидата/ рішення виборчої комісії про визнання кандидата вибраним. Наша фірма поглиблено спеціалізується на забезпеченні супроводу виборчого процесу та подальшої діяльності депутатів різних рівнів у відповідності закону. Зокрема, нами здійснюється супровід діяльності громадських приймалень.

 

Для зручності клієнтів співпраця може відбуватися, як на засадах комплексної правової підтримки всієї агітаційної кампанії, так і шляхом надання разових консультацій. Офіс фірми знаходиться в місті Києві. Проте за потреби ми здійснюємо консультування у віддаленому режимі.

 

Законодавче врегулювання

Передвиборною агітацією визначається будь-яка діяльність, що має на меті спонукання виборців віддати голоси за вказаного кандидата у депутати/ партію. Основою законодавчого врегулювання даної сфери правовідносин є закон №4061-VІ «Про вибори народних депутатів» (розділ IX «Передвиборна агітація») від 17 листопада 2011 р., Кодекс законів України про адміністративні правопорушення, деякі інші нормативні акти.

 

Законна агітація кандидата може здійснюватись у наступних формах:

  1.     Збори, мітинги.
  2.     Концерти, спортивні змагання, інші заходи на підтримку кандидата/ партії.
  3.     Встановлення агітаційних наметів.
  4.     Публічні дебати, прес-конференції, дискусій.
  5.     Політична реклама та інші інформаційні матеріали в ЗМІ.
  6.     Масове розповсюдження агітаційних матеріалів.
  7.     Інші шляхи, що не суперечать Конституції, законодавству.

 

Право на передвиборну агітацію настає з наступного дня після дати прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата.

 

Розмежування матеріалів передвиборної агітації та інформаційних матеріалів

Діяльність, спрямована на досягнення електоральних цілей, в ряді випадків набуває прихованого характеру, що несе в собі певні ризики. Забезпечення відповідності закону агітаційної кампанії кандидата передбачає чітке відмежування агітаційних матеріалів від інформаційних.

 

Серед ознак агітації:

  •   Прямі заклики голосувати/ не голосувати за певну особу/ партію
  •   Використання символіки/ логотипу партії/ прізвищ або портретів кандидатів
  •   Повідомлення про підтримку партією/ кандидатом видовищних та інших масових заходів

 

Питання про наявність чи відсутність ознак агітації нерідко є предметом адміністративних спорів. Слід підкреслити: передвиборча робота об’єднує в собі зусилля багатьох людей, включно – волонтерів. За таких обставин важливо проводити попередні правові консультації та ретельно контролювати ситуацію в режимі реального часу.

 

Складні питання виборчого процесу цілком можна розв’язати, якщо заручитися підтримкою досвідчених фахівців!