Реєстрація благодійних організацій

 

Благодійництво – значуща для суспільства справа. На реалізацію заслуговують проекти, що допомагають покращити життя представникам соціально незахищених прошарків населення, а також ідеї з залучення коштів для розв’язання гострих проблем нашого суспільства.

 

Благодійна організація – це «майданчик» для втілення подібних проектів та ідей. Процедура легалізації таких утворень набагато простіша, ніж скажімо реєстрація політичних партій. Водночас, без певних знань та досвіду правозастосування, можливі ускладнення і немалі затримки в часі. Ще й надто – некоректно оформлена документація нерідко стає причиною відмови у проведенні реєстраційних дій.

 

Щоб швидко і без зайвих перепон досягнути результату – зареєструвати благодійну організацію, звертайтесь за підтримкою до нас. Компанія “Astarta” надає юридичні послуги вже понад 15 років. Реєстрація благодійних організацій – це один із напрямків нашої поглибленої спеціалізації.

 

Запрошуємо вас на консультацію до нашого затишного офісу у місті Києві. Проте якщо ви знаходитись десь в іншому куточку України, ми готові до співпраці у віддаленому режимі. Якість сучасного зв’язку дозволяє повноцінно вести ділові переговори та пересилати в електронному вигляді документацію.

 

Реєстрація благодійного фонду (організації) - Астарта

 

В переліку завдань, з вирішенням яких ми допомагаємо:

  • Реєстрація благодійного фонду

 

  • Внесення змін до складу керівних органів

 

  • Зміна учасників подібних організацій

 

  • Внесення змін до статуту

 

  • Супровід діяльності в режимі абонентського юридичного обслуговування

 

Вибір організаційно-правової форми

 

В статті 13 Закону № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 5 липня 2012 р. закріплені форми, у яких може здійснюватись благодійна діяльність:

 

  1. Благодійне товариство – утворення, що має від двох засновників і функціонує на базі статуту.
  2. Благодійна установа – організація, діяльність якої узгоджується з положеннями установчого акта. Зміст цього документу передбачає визначення активів, які передаються засновниками для реалізації поставлених завдань. Законодавець дозволяє тлумачити в якості установчого акту відповідні положення заповіту. Передавши активи установі, засновники не вправі брати участь в управлінні.
  3. Благодійний фонд – вид правового оформлення благодійництва, що теж передбачає наявність статуту. В даному випадку не обмежується кількість засновників і не встановлюється вимога про передачу ними активів. Формування активів відбувається як за рахунок внесків учасників, так і зі вкладень інших осіб.

 

За потреби ми можемо надати більше відомостей про переваги та особливості тієї чи іншої організаційно-правової форми. До вибору слід підходити вкрай уважно, щоб мати змогу максимально реалізувати мету благодійництва. Виходячи з нашої практики, найчастіше клієнти обирають фонд, що дозволяє мінімізувати обмеження стосовно прийняття благодійних внесків та деяких інших аспектів діяльності.

 

Порядок реєстрації благодійного фонду

 

  • Першочерговим і важливим моментом є визначення назви, що має бути унікальною і не співпадати з найменуваннями інших фондів.

 

  • Далі визначається структура: хто буде засновником, скільки буде засновників, якими будуть органи управління і яким чином вони будуть взаємодіяти між собою та з іншими організаціями. Від визначеної структури залежить пакет документації, який подається державному реєстратору.

 

  • За умови якісного оформлення документів, реєстрація благодійного фонду відбувається за один день.

 

  • Реєстрація благодійних фондів представляє собою безпосередньо внесення державним реєстратором відомостей до ЄДР.

 

  • Реєстрація благодійної організації (установи/ товариства/ фонду) передбачає включення такого утворення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Для цього слід підготувати додаткову документацію.

 

Реєстрація благодійного фонду (організації) - Астарта 

Документи для реєстрації благодійного фонду

 

  1. Заява, де зазначається назва (повна та скорочена), відомості про місце знаходження, керівника, склад керівних органів, КВЕД, телефони, тощо.
  2. Рішення про заснування благодійного фонду (оформляється у вигляді окремого документу або як протокол).
  3. Статут/ установчий акт.
  4. Довіреність на адвоката, що засвідчує право вчиняти дії від імені засновників у межах супроводу реєстраційних дій.

 

Відповідний установчий документ має включати:

  • Назву формування

 

  • Завдання/ напрямки благодійної діяльності

 

  • Відомості щодо керівних органів (повноваження, алгоритм вирішення питань стосовно діяльності)

 

  • Схему призначення/ обрання складу керівних органів, також заміщення/ призупинення повноважень/ відкликання цих осіб

 

  • Регламентацію занесення поправок до установчої документації

 

  • Джерела активів (прибутків), правила аудиту і подачі звітності

 

  • Механізм припинення організації, включно – порядок розподілу активів за таких обставин

 

Бездоганне оформлення документації та консультаційна підтримка фахівців АО «Astarta» – це запорука легкого старту вашого благодійного проекту!