Реєстрація благодійних організацій
Благодійництво – значуща для суспільства справа. На реалізацію заслуговують проекти, що допомагають покращити життя представникам соціально незахищених прошарків населення, а також ідеї з залучення коштів для розв’язання гострих проблем нашого суспільства.
Благодійна організація – це «майданчик» для втілення подібних проектів та ідей. Процедура легалізації таких утворень набагато простіша, ніж скажімо реєстрація політичних партій. Водночас, без певних знань та досвіду правозастосування, можливі ускладнення і немалі затримки в часі. Ще й надто – некоректно оформлена документація нерідко стає причиною відмови у проведенні реєстраційних дій.
Щоб швидко і без зайвих перепон досягнути результату – зареєструвати благодійну організацію, звертайтесь за підтримкою до нас. Компанія “Astarta” надає юридичні послуги вже понад 15 років. Реєстрація благодійних організацій – це один із напрямків нашої поглибленої спеціалізації.
Запрошуємо вас на консультацію до нашого затишного офісу у місті Києві. Проте якщо ви знаходитись десь в іншому куточку України, ми готові до співпраці у віддаленому режимі. Якість сучасного зв’язку дозволяє повноцінно вести ділові переговори та пересилати в електронному вигляді документацію.
В переліку завдань, з вирішенням яких ми допомагаємо:
- Реєстрація благодійного фонду
- Внесення змін до складу керівних органів
- Зміна учасників подібних організацій
- Внесення змін до статуту
- Супровід діяльності в режимі абонентського юридичного обслуговування
Вибір організаційно-правової форми
В статті 13 Закону № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 5 липня 2012 р. закріплені форми, у яких може здійснюватись благодійна діяльність:
- Благодійне товариство – утворення, що має від двох засновників і функціонує на базі статуту.
- Благодійна установа – організація, діяльність якої узгоджується з положеннями установчого акта. Зміст цього документу передбачає визначення активів, які передаються засновниками для реалізації поставлених завдань. Законодавець дозволяє тлумачити в якості установчого акту відповідні положення заповіту. Передавши активи установі, засновники не вправі брати участь в управлінні.
- Благодійний фонд – вид правового оформлення благодійництва, що теж передбачає наявність статуту. В даному випадку не обмежується кількість засновників і не встановлюється вимога про передачу ними активів. Формування активів відбувається як за рахунок внесків учасників, так і зі вкладень інших осіб.
За потреби ми можемо надати більше відомостей про переваги та особливості тієї чи іншої організаційно-правової форми. До вибору слід підходити вкрай уважно, щоб мати змогу максимально реалізувати мету благодійництва. Виходячи з нашої практики, найчастіше клієнти обирають фонд, що дозволяє мінімізувати обмеження стосовно прийняття благодійних внесків та деяких інших аспектів діяльності.
Порядок реєстрації благодійного фонду
- Першочерговим і важливим моментом є визначення назви, що має бути унікальною і не співпадати з найменуваннями інших фондів.
- Далі визначається структура: хто буде засновником, скільки буде засновників, якими будуть органи управління і яким чином вони будуть взаємодіяти між собою та з іншими організаціями. Від визначеної структури залежить пакет документації, який подається державному реєстратору.
- За умови якісного оформлення документів, реєстрація благодійного фонду відбувається за один день.
- Реєстрація благодійних фондів представляє собою безпосередньо внесення державним реєстратором відомостей до ЄДР.
- Реєстрація благодійної організації (установи/ товариства/ фонду) передбачає включення такого утворення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Для цього слід підготувати додаткову документацію.
Документи для реєстрації благодійного фонду
- Заява, де зазначається назва (повна та скорочена), відомості про місце знаходження, керівника, склад керівних органів, КВЕД, телефони, тощо.
- Рішення про заснування благодійного фонду (оформляється у вигляді окремого документу або як протокол).
- Статут/ установчий акт.
- Довіреність на адвоката, що засвідчує право вчиняти дії від імені засновників у межах супроводу реєстраційних дій.
Відповідний установчий документ має включати:
- Назву формування
- Завдання/ напрямки благодійної діяльності
- Відомості щодо керівних органів (повноваження, алгоритм вирішення питань стосовно діяльності)
- Схему призначення/ обрання складу керівних органів, також заміщення/ призупинення повноважень/ відкликання цих осіб
- Регламентацію занесення поправок до установчої документації
- Джерела активів (прибутків), правила аудиту і подачі звітності
- Механізм припинення організації, включно – порядок розподілу активів за таких обставин
Бездоганне оформлення документації та консультаційна підтримка фахівців АО «Astarta» – це запорука легкого старту вашого благодійного проекту!