Віднедавна законодавство зобов’язує депутатів, держслужбовців, посадовців Збройних Сил/ місцевого самоврядування подавати до НАЗК щорічну електронну декларацію. Процедура врегульовується Законом України №1700-VII «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 р.
Оскільки щорічна електронна декларація – це документ, від якого нерідко залежить кар’єра та репутація, до його заповнення слід підходити з особливою ретельністю. Фахівці юридичної фірми Astarta в Києві пропонують свою допомогу особам, які у цьому зацікавлені. За нашої підтримки здійснюється е-декларування чинних посадовців та заповнюється декларація кандидата відповідно до вимог закону.
Загальні правила заповнення
Перелік відомостей, які повинна містити щорічна електронна декларація в Україні, зазначений у статті 45 закону №1700-VII. Документ заповнюється на офіційному веб-сайті НАЗК і скріплюється електронним цифровим підписом (ЕЦП). Відомості з нього потрапляють в Єдиний Державний Реєстр Декларацій.
Блок 1. Ідентифікаційні дані декларанта:
- Прізвище/ ім’я/ по батькові, паспортні відомості/ ІПН суб’єкта, членів його сім’ї
- Місце проживання, поштова адреса для отримання кореспонденції
- Місце роботи/ служби (в теперішньому часі чи майбутнє), займана посада/ посада, на яку декларант претендує
Блок 2. Інформація про власність, прибутки, видатки:
- Нерухомість (власна та орендована), включно – об’єкти незавершеного будівництва
- Рухоме майно, ціна котрого складає понад 100 прожиткових мінімумів
- Гроші, цінні папери
- Нематеріальні активи, включно – інтелектуальна власність
- Юридичні особи щодо яких декларант є контролером/ кінцевим бенефіціарним власником
- Прибутки (зарплата, дивіденди, гонорари, роялті, проценти, пенсія, подарунки, благодійна допомога та інші)
- Видатки/ правочини, пов’язані з правом власності, володінням, користуванням майном
- Фінансові зобов’язання (позики, кредити та інше)
***Примітка: Щорічна електронна декларація має включати дані по всіх вище перелічених пунктах не лише стосовно самого декларанта, але також щодо членів його сім’ї.
Важливі моменти
- Щорічна електронна декларація може бути скоригована/ змінена упродовж семи днів після подання.
- Кожного року при поданні документу (включно – у 2019 році) слід ретельно перевірити актуальність електронної адреси, до якої прикріплений персональний кабінет, та працездатність ЕЦП.
- Якщо щорічне електронне декларування здійснити несвоєчасно або з включенням неправдивих відомостей, то за це передбачається адміністративна відповідальність.
Наші консультації, інші фахові послуги клієнтам в Києві та інших містах країни допоможуть уникнути багатьох ризиків!