Перед будь-якою компанією, яка виробляє певний продукт або надає послуги, рано чи пізно постає питання створення та реєстрації торгової марки, аби зберегти своє право на унікальність виготовленої продукції чи послуги. Таким чином, можна не тільки зробити свій продукт чи послугу впізнаваною, а й захистити свої права від нечесних конкурентів, які можуть використати ваш бренд у власних цілях. Саме тому, аби цього не допустити використовують торговий знак, що підтверджує ваші права на продукт чи послугу.
Торговельна марка – це обличчя бізнесу. На зареєстрований знак видається свідоцтво, яке надає правовий захист у разі нецільового та незаконного використання.
Торгова марка або торговий знак – це символ, літера, цифра, або певна комбінація знаків чи кольору, а також зображення, що призначенні для виокремлення товарів та послуг. (ст. 492 ЦКУ). Про охорону прав на знаки для товарів та послуг йдеться у п. 2 ст. 5 Закону № 3689).
Завдяки товарному знаку можна відрізнити продукцію чи послугу одного виробника серед інших, а сам продукт чи послугу зробити більш відомими для будь-якої аудиторії.
Метою створення персональної марки(бренду) є перш за все захист особистих прав або прав свого бізнесу від сторонніх осіб, які протизаконно намагатимуться використовувати досягнення інших компаній з метою отримання вигоди.
Будь-яка літера, цифра, зображення, символ, колір або певна комбінація, яка раніше не використовувалася і юридично не за ким не закріплена, може бути об’єктом торгової марки.
Реєстрація торгової марки (товарного знака): коли вона необхідна?
Реєстрація ТМ в Україні – важлива процедура, яка дозволить:
- На законних підставах використовувати ТМ без претензій і штрафних санкцій з боку контролюючих органів або третіх осіб;
- Вести та розвивати свій бізнес відповідно закону. Саме торгова марка дає можливість на законних підставах вести розпорядження правами інтелектуальної власності: надавати права використання по франчайзингу, ліцензії, передавати права, вести сумісницьку діяльність, тощо;
- Запобігти ввезенню на територію контрафактного товару шляхом внесення в митний реєстр зареєстрованої торгової марки;
- Ввести нематеріальний актив – торгову марку – на баланс підприємства;
- Використовувати спеціальне маркування;
- Захищати свої права – за незаконне використання ТМ, де правовласник може заявити претензії порушникам, а в результаті чого вирішити спір через судову систему, і як наслідок вимагати компенсацію через втрачену вигоду.
Компанія «Юристы новый проект» – українська юридична компанія, котра надає послуги в різних сферах бізнес-права, зокрема і комплексну правову допомогу з реєстрації торгової марки відповідно до діючого закону України.
Вартість реєстрації торгової марки
На вартість реєстрації ТМ впливають наступні фактори:
- Колір ТЗ (у більшості випадках варіант у чорно-білому форматі дешевший за кольоровий);
- Вид (найчастіше зустрічається словесна ТМ, вона є найбільш популярна та має меншу ціну);
- Кількість класів (до міжнародного класифікатора належить 45 класів товарів та послуг);
- Терміновість реєстрації товарного знака (термінова – 4-5 місяців, стандартна 16-19 місяців);
- Кількість заявників;
- Чи є заявник резидентом країни.
Основні переваги реєстрації ТМ
Перш за все, права на товарний знак дозволяє захистити свій бізнес, зробити його унікальним і захистити від підробок і нечесних конкурентів.
Власник торгової марки має інформаційні, правові та фінансові вигоди.
Зокрема це поширюється:
- На використання ТМ;
- На дозвіл або заборону використання торгової марки іншим особам;
- На реєстрацію доменного ім’я другого рівня в зоні .UA
Перелік документів для реєстрації ТМ:
- Заява щодо реєстрації торгової марки;
- ПІБ заявника українською мовою та адреса проживання або найменування фірми і її юридична адреса;
- Зображення товарної марки;
- Перелік товарів та послуг стосовно яких відбудеться реєстрація ТМ.
Етапи реєстрації торгової марки:
- З моменту отримання замовлення, на подання заявки щодо реєстрації ТМ до Укрпатенту відводиться 1-3 робочі дні.
- Після чого замовник отримує копії поданих матеріалів з відміткою відомства, що останні отримали документи.
- По завершенню 3-денного строку відведених на опрацювання реєстрації, замовник отримує копії документів де відомство засвідчує факт отримання матеріалів заяви.
Після чого у 2-ох місячний термін з дати подання заявки має бути сплачений державний збір у повному обсязі. У випадку, коли збір протягом відведеного часу не сплачується – заявка відкликається.
- Документ, який видає Укрпатент після сплати державного збору можна використовувати і пред’являти за вимогою контролюючих органів. Такий документ підтверджує, що заявка щодо розгляду питання про реєстрацію ТМ в Україні – прийнята.
- На проходження експертизи після отримання повідомлення відводиться біля 12-13 місяців.
- Після того, як минуло 6 місяців, за бажанням замовника і за відсутності боргу може бути поданий запит щодо проведення прискореної експертизи, яка складатиме 1,5-2 місяці. Також за необхідністю заявник може скористатися правом пріоритету на подання міжнародної заявки.
- Після проведення експертизи Укрпатентом виноситься рішення про реєстрацію торгової марки (товарного знака). Після офіційного рішення оплата за послуги має бути проведена у 3-х місячний термін, а у випадку несплати – вважається відкликаною.
- Після того, як будуть отримані кошти Укрпатентом за наданні послуги – видається свідоцтво. Отримавши свідоцтво власник має повне право використовувати символ ®, який попереджає про те, що торговий знак зареєстрований в уповноваженому органі і знаходиться під захистом чинного законодавства країни.
Отже, реєстрація торгових марок в Україні займає приблизно 16-19 місяців, прискорена реєстрація торгової марки складатиме 12 місяців, а у випадку проведення прискореної експертизи до закінчення 6-и місячного терміну – процедура складатиме 4-5 місяців.
Варто зауважити, що термін дії свідоцтва складає 10 років. У разі сплати відповідного збору, цей термін може бути продовжено ще на 10 років.
Використання торгової марки можливе виключно на території тієї країни, де відбувалася процедура реєстрації і було видано свідоцтво. Якщо виробництво товарів або надання послуг можливе і в інших країнах, потребується міжнародна реєстрація торгової марки. Це ресурсозатратний і складний процес, який вимагає ретельного підходу.
Допомога кваліфікованих юристів – гарантія успіху.
Досвідченні фахівці компанії пропонують професійну юридичну допомогу в питаннях реєстрації торгових марок. Усі клієнти можуть розраховувати на:
- Вигідні цінові пропозиції;
- Комплексну юридичну допомогу;
- Кваліфіковане оперативне виконання робіт;
- Індивідуальний підхід до рішення навіть самих складних питань;
- Абсолютну конфіденційність;
- Захист інтересів клієнта.
«Астарта» – це сучасна компанія, яка готова надати своїм клієнтам повний спектр послуг зі створення, а також послуги з охорони правових об’єктів, котрі відносяться до категорії правової власності. Реєстрація ТМ здійснюється висококваліфікованими фахівцями не тільки у Києві, а й у інших регіонах країни та поза її межами.